CONCEPT
BASICKS/ ベイシックス
「日常の中に埋もれがちな基本的なデザインを新しい角度で見つめ直し、違和感を再構築する」をコンセプトとしたユニセックスブランドです。
日常は、時に当たり前すぎて見逃されてしまう美しさや驚きに満ちている。
「ベイシックス」はそんな日々の中に「少しの違和感」を忍ばせることで、新しい視点や感覚を引き出す。
シンプルでありながらどこか引っかかりのあるデザイン、馴染み深い素材に施された独自の工夫。
普通の暮らしに潜む非日常や可能性をそっと照らし出す。
「毎日を大切に生きる人々が、自分らしい一歩を踏み出せる服」を作ること。
何気ない日常がデザインされるとき、その輪郭は未来を描き出す。
「ベイシックス」は、そんな問いかけを服を通じて続けていきます。
「Basicks」ブランド名はBasics(基本)という意味から、Basicはスラングで格好悪いを意味し、Sickは格好良いという意味の両方掛け合わせた造語から由来。
尚、「循環」というテーマをもとにサステナビリティへの取り組みを重視しており、アウトラインのハートで描くアイコニックなロゴで表現。
オーガニック素材を積極的に使用し、環境に配慮した製品づくりを実践しています。
Concept of the brand is "looking at basic designs that tend to be overlooked in everyday life from a new angle and reconstructing the discomfort."
Everyday life is full of beauty and surprises that are sometimes so obvious that they are overlooked.
"BASICKS" brings out new perspectives and sensations by sneaking in "a little discomfort" in such daily life.
Simple yet somehow catchy designs, unique ingenuity applied to familiar materials.
Gently illuminating the extraordinary and possibilities hidden in ordinary life.
"We create clothes that allow people who value each day to take a step forward in their own way."
When the casual everyday is designed, its outline draws the future.
"BASICKS" will continue to ask such questions through clothes.
The brand also places importance on sustainability initiatives based on the theme of "circulation," which is expressed in its iconic logo featuring an outlined heart.
The brand actively uses organic materials and practices environmentally friendly product manufacturing.